Lidt om mig

Mit billede
Velkommen til min blog om kager. Jeg er født i 1976 og bor sammen med min kæreste og vores to piger fra 2008 og 2012. I sommeren 2011 blev jeg introduceret for denne kæmpe kage-verden, da jeg skulle deltage i en kagekonkurrence i min datters børnehave. Siden har jeg lavet kager til mange begivenheder, men jeg lærer stadig og skaber erfaringer, hver gang en ny kage bli'r bagt og dekoreret. Ja, jeg er gået hen og blevet lidt af en "kage-nørd"! Har du spørgsmål til nogle af mine kager, en kommentar, ris, ros eller er der noget, du gerne vil vide, så er du meget velkommen til at skrive til mig.

16. maj 2014

Fastelavn er mit navn...... - 16. marts 2014

Besøg fra mødregruppe nr. 2 stod for døren, og i anledningen af fastelavn kunne jeg lige eksperimentere lidt med en kage og samtidig servere lidt lækkert. Mine eksperimenter falder altid i god jord, også selvom jeg så langt fra, var tilfreds med udseendet af denne kage - men et eksperiment var det jo :)

Jeg havde bagt en helt almindelig gulerodskage og tænkte, hvorfor kun putte ostecremen ind imellem, hvorfor ikke også smøre kagen op med den?! Men nej..... På trods af at cremen bliver nogenlunde fast, så bliver den hurtigt blød igen, når kagen kommer ud af køleskabet, og derfor har den det bulede udseende.
Derudover skulle jeg prøve for første gang at lave mit eget marshmellowfondant (mmf). Det lød jo ihh og åhh så nemt på nettet, og intet kunne nærmest gå galt.....yeah right! Mine marshmellows ville overhovedet ikke smelte, hverken i mikroovnen eller over vandbad (hvor svært kan det være?!) Så til sidst måtte jeg nærmest mose dem med en ske, og se stort på at der var små klumper i "dejen". Det var overraskende nemt at rulle ud, men massen var jo hverken fin eller glat, men bar præg af usmeltede marsmellows.....øv! Mmf'en smagte dog som den skulle, og man kan ikke rigtig se på billedet, hvor grynet den egentlig er. Sidenhen har jeg ladet mig fortælle, at mine marshmellows højst sandsynligt havde ligget for længe i en pose, som der var taget hul på, og at fondanten bliver bedst fra en nyåbnet pose?!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar