Lidt om mig

Mit billede
Velkommen til min blog om kager. Jeg er født i 1976 og bor sammen med min kæreste og vores to piger fra 2008 og 2012. I sommeren 2011 blev jeg introduceret for denne kæmpe kage-verden, da jeg skulle deltage i en kagekonkurrence i min datters børnehave. Siden har jeg lavet kager til mange begivenheder, men jeg lærer stadig og skaber erfaringer, hver gang en ny kage bli'r bagt og dekoreret. Ja, jeg er gået hen og blevet lidt af en "kage-nørd"! Har du spørgsmål til nogle af mine kager, en kommentar, ris, ros eller er der noget, du gerne vil vide, så er du meget velkommen til at skrive til mig.

25. november 2012

Iglokage - 18. oktober 2012

Så blev det efterårsferie og vi havde besluttet i mødregruppe nr. 2 at mødes hele banden med alle vores børn, store som små! Pyh.... Det var mange mennesker og ikke mindst børn, samlet på et sted, og min iglo vakte da også stor begejstring. Kagen var desuden pyntet med nogle søde pingviner, lidt sne og vand af icing og lidt snebolde.

Chokoladekage med kagecreme og chokoladefrosting.

Kagen set fra indgangen til igloen.
Indgangen er lavet af chokoladekage blandet med chokoladefrosting og betrukket for sig selv. Blokkene, som en iglo er bygget op af, har jeg markeret i fondanten med løs hånd. Jeg synes ikke, det gør noget, at de er forskellige størrelser og ikke helt snorlige.....


En lille billedcollage af de søde pingviner som pryder kagen. De er lavet af ren fondant og har stået til tørre i nogle dage. Der er pingvin far -eller mor foran indgangen med sin baby, som leger med en bold. Der er en uheldig pingvin, der sidder fast i en snedrive. Der er en, der fisker på isen. Der er en, der bader i det iskolde vand. Og endelig er der en, der tager en rutsjetur fra igloens tag!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar