Lidt om mig

Mit billede
Velkommen til min blog om kager. Jeg er født i 1976 og bor sammen med min kæreste og vores to piger fra 2008 og 2012. I sommeren 2011 blev jeg introduceret for denne kæmpe kage-verden, da jeg skulle deltage i en kagekonkurrence i min datters børnehave. Siden har jeg lavet kager til mange begivenheder, men jeg lærer stadig og skaber erfaringer, hver gang en ny kage bli'r bagt og dekoreret. Ja, jeg er gået hen og blevet lidt af en "kage-nørd"! Har du spørgsmål til nogle af mine kager, en kommentar, ris, ros eller er der noget, du gerne vil vide, så er du meget velkommen til at skrive til mig.

25. februar 2015

Muffins blomsterbuket - 29. januar 2015

Min yngste datter går i børnehave, og i den børnehave er der en pædagog, som har været der lige så længe, som jeg har haft mine børn dér. Desværre har hun nu valgt at søge nye udfordringer, respekt for det, men øv for os, for hun er bare verdens bedste og sødeste pædagog! I den anledning ville vi gerne give hende en lille buket blomster, men det skulle være en særlig buket blomster, som kendetegner os, så derfor faldt valget på en buket af kager/muffins. Jeg synes, det er en rigtig fin måde at give en personlig gave på, og hun blev da også overrasket og rørt.
Buketten består af 7 engangskopper, hvor bunden er klippet af og derefter klipset sammen. De er limet på et stykke kagepap med en limpistol og tilsidst har jeg fyldt hullerne ud med grønt silkepapir og pyntet hist og her med grønne blade af icing.
Skulle andre finde på at benytte denne idé, så får I lige et par erfaringer med i bagagen, som jeg selv godt kunne ha' brugt:

1. Put lidt silkepapir i bunden af hver kop, så din muffin ikke kan bevæge sig nedad, også selvom du synes den passer okey i koppen.
2. Vent med at pynte din muffin til den er sat helt på plads i koppen.
3. Jeg har ingen anelse om, hvordan modtageren skal få en muffin op uden at blive fedtet ind i topping (men det er c'følig heller ik mit problem....c",)

God fornøjelse og held og lykke til dig Tina, jeg håber vi ses "derude"......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar