Lidt om mig

Mit billede
Velkommen til min blog om kager. Jeg er født i 1976 og bor sammen med min kæreste og vores to piger fra 2008 og 2012. I sommeren 2011 blev jeg introduceret for denne kæmpe kage-verden, da jeg skulle deltage i en kagekonkurrence i min datters børnehave. Siden har jeg lavet kager til mange begivenheder, men jeg lærer stadig og skaber erfaringer, hver gang en ny kage bli'r bagt og dekoreret. Ja, jeg er gået hen og blevet lidt af en "kage-nørd"! Har du spørgsmål til nogle af mine kager, en kommentar, ris, ros eller er der noget, du gerne vil vide, så er du meget velkommen til at skrive til mig.

26. juli 2014

Ferie-muffins - 11. juli 2014

Min yngste datter på 2½ år går i Vuggestue, og som altid har vi kage eller muffins med den sidste dag inden ferien starter. Når man har den alder, går man ikke så højt op i, hvordan kagerne er udsmykket, men de her grise, køer og høns er altid et sikkert hit i en vuggestue. Hun fattede nu alligevel godt, at det var hende der havde kage med, og at børn og voksne syntes de var fine, så stolt det var hun jo! Og børnene.... de var smurt ind i lyserød creme, og der lå kagekrummer over det hele - sådan! :)

Personalet i institutionen skal c'følig også have ferie-kage, for det er dem der passer så godt på min lille pige, og sørger for hun får en dejlig dag. Og de gør det godt! Hvide margueritter på en lyserød bund, det er da flot.....
Toppingen er en jordbær-smørcreme, som jeg fandt på nettet, men øv hvor den bare ikke ville, som jeg ville. Den blev alt for flydende, fordi jeg tilsatte for meget flormelis, da den ellers smagte alt for meget af smør og alt for lidt af sød jordbær..... Den opskrift må jeg vist rode lidt mere med.

Chokolademuffins med stykker af hvid og mørk chokolade pyntet med jordbær-frosting.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar